Wsparcie psychologiczne dla uczniów i rodziców!
Uczniowie mogą spotkać psychologa w szkole w dniach:
Poniedziałek 13:30-15:30
Wtorek 8:00-12:35
Środa: 10:30-13:30
Piątek 7:00-11:30
Dyżur dla rodziców we wtorki w godzinach 8:00-9:00 w gabinecie psychologa/pedagoga.
Uczniowie! Warto udać się do psychologa gdy….
- Przeżywasz trudne emocje (smutek, żal, złość, bezradność, poczucie winy, tęsknotę, bezsilność)
- Twoje myśli nie pozwalają Ci normalnie funkcjonować
- Nie wiesz co się z tobą dzieje, po prostu Ci źle
- Doznałeś jakiejś traumy, kryzysu psychicznego
- Nie możesz dogadać się z nauczycielem, rodzicem potrzebujesz wsparcia w rozmowie z nimi
- Dzieje Ci się krzywda
- Wszedłeś/weszłaś w konflikt i nie wiesz jak ten problem rozwiązać
- Masz trudności w nawiązywaniu i podtrzymywaniu relacji z rówieśnikami
- Potrzebujesz się wygadać
- Masz trudności z nauką, czujesz się przytłoczony sprawdzianami, wymaganiami, ocenami
- Chcesz sobie lepiej radzić w sytuacjach stresowych
- Nie wiesz gdzie iść dalej do szkoły, chcesz zaplanować ścieżkę kariery
- Twój kolega/ koleżanka ma problemy i chcesz mu/jej pomóc
Uczniowie przychodzą do psychologa m.in żeby się zwierzyć, naradzić, wymyślić wspólnie rozwiązanie, opowiedzieć o trudnych zdarzeniach i przeżyciach, odreagować napięcie, uspokoić. Czasem – by poprosić o pomoc, poradę, rozwiać wątpliwości albo żeby popłakać. Również po to, by się pochwalić, powiedzieć, że sobie poradzili, zrobili coś, co było dla nich trudne, że są z siebie dumni, ponieważ udało im się.
Rodzice! Warto udać się do psychologa gdy…
- Nie radzisz sobie z dzieckiem w domu lub zauważasz negatywne przejawy jego zachowania
- Chciałbyś lepiej zrozumieć swoje dziecko
- Nie rozumiesz emocji, które pojawiają się w kontakcie z dzieckiem
- Trzeba stworzyć odpowiednie warunki do nauki, rozwoju dziecka
- Trzeba zdiagnozować problemy i trudności dziecka
- Dziecko ma trudności adaptacyjne i emocjonalne lub problemy z nauką
- Pojawiają się konflikty dziecka z pracownikami szkoły, trudności w relacjach z innymi dziećmi
- Trzeba przedyskutować jakiś problem, stworzyć plan działania,
- Pojawia się chęć „wygadania się”, uzyskania porady lub wsparcia w trudnych chwilach
- Pojawiają się trudne uczucia w stosunku do dziecka: zniecierpliwienie, niechęć, bezradność, smutek czy złość
Pamiętajmy!
Psychologa szkolnego obowiązuje tajemnica zawodowa. Psycholog jest zobowiązany do poufności i dyskrecji ujawnianych informacji, z wyjątkiem sytuacji zagrożenia życia i zdrowia.