ZAPROSZENIE DO SKŁADANIA OFERT
do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego nie stosuje się przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych, gdyż jego wartość nie przekracza 130 000,00 zł
- Nazwa zamówienia:
Usługa cateringu dla uczniów Szkoły Podstawowej nr 1 w Proszowicach na rok szkolny 2023/2024
- Opis zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi przygotowywania i dostarczania posiłków dla średnio dziennie 52 uczniów Szkoły Podstawowej nr 1 w Proszowicach w roku szkolnym 2023/2024 przez okres do 10 miesięcy, w dni robocze, tj. od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem okresu przerw świątecznych, dni ustawowo lub dodatkowo wolnych od zajęć w przedszkolu/szkole, nie dłużej jednak niż do dnia zakończenia roku szkolnego.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik nr 2 do niniejszego Zaproszenia.
CPV: 55520000-1 Usługi dostarczania posiłków
- Termin i miejsce realizacji zamówienia:
do 10 miesięcy od dnia podpisania umowy
- Warunki udziału w postępowaniu:
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca:
4.1 dysponował pojazdem spełniającym wymogi rozporządzenia (WE) 852/2004 potwierdzone zatwierdzeniem pojazdu przez właściwy Powiatowy Inspektorat Sanitarny,
4.2 zrealizował należycie w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie) co najmniej jedną usługę przygotowania i dostarczania posiłków, której zakres obejmował co najmniej przygotowanie i dostarczanie przez okres minimum 3 miesięcy nie mniej niż 10 posiłków dziennie, z załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy usługi zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty.
Uwaga: W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (w szczególności członkowie konsorcjum, wspólnicy spółki cywilnej) warunki udziału w postępowaniu może spełniać jeden z wykonawców samodzielnie, lub wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia łącznie.
Dokumenty potwierdzające spełnienie powyższych warunków złoży przed podpisaniem umowy jedynie Oferent którego oferta zostanie wybrana.
- Kryteria oceny ofert
Zamawiający będzie oceniał oferty uwzględniając poniższe kryteria i przypisane im wagi
1. Cena brutto – 60%
2. Kryterium zatrudnienia – 40%
Sposób obliczania kryteriów oceny ofert:
- Kryterium cena brutto (Kc)
Liczba punktów = (C min/C of) x 60
gdzie:
- C min – najniższa łączna cena brutto spośród ważnych ofert
- C of – łączna cena brutto obliczona na podstawie podanych w badanej ofercie cen jednostkowych brutto
2. Kryteriumzatrudnienia osób/osoby z grupy defaworyzowanej –(Kz)
Kryterium to zostanie ocenione na podstawie złożonego w formularzu oferty stanowiącym załącznik nr 1 do SWZ, oświadczenia Wykonawcy dotyczącego zatrudnienia
Oferta zawierająca zobowiązanie Wykonawcy do zatrudnienia na potrzeby realizacji niniejszej umowy minimum 1 osoby z grupy defaworyzowanej otrzyma 40 punktów.
W przypadku, gdy Wykonawca w formularzu oferty nie oświadczy, że zatrudni osobę z którejkolwiek z poniższych grup defaworyzowanych w ramach zamówienia, Zamawiający przyjmie, że do zatrudnienia nie dojdzie i w tym kryterium Wykonawca otrzyma 0 punktów.
Grupy defaworyzowane wskazane na potrzeby niniejszego postępowania dotyczą:
a) osób niepełnosprawnych w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2011 r. poz. 721, z późn. zm.);
b) bezrobotnych w rozumieniu ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. z 2016 r. poz. 645, 691 i 868);
c) osób z zaburzeniami psychicznymi w rozumieniu ustawy z dnia 19 sierpnia 1994 r. o ochronie zdrowia psychicznego (Dz. U. z 2016 r. poz. 546);
d) osób, które uzyskały w Rzeczypospolitej Polskiej status uchodźcy lub ochronę uzupełniającą, o których mowa w ustawie z dnia 13 czerwca 2003 r. o udzielaniu cudzoziemcom ochrony na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2012 r. poz. 680, z 2013 r. poz. 1650, z 2014 r. poz. 1004, z 2015 r. poz. 1607 oraz z 2016 r. poz. 783);
e) osób do 30. roku życia oraz po ukończeniu 50. roku życia, posiadających status osoby poszukującej pracy, bez zatrudnienia.
Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska największą liczbę punktów obliczoną według wzoru:
P = Kc + Kz
Kc – ilość punktów w kryterium cena oferty badanej,
Kz - ilość punktów w kryterium zatrudnienia osób/osoby z grupy defaworyzowanej
P - łączna ilość punktów kryteriów cena i zatrudnienie.
Oferta najkorzystniejsza:
W przypadku wystąpienia sytuacji uniemożliwiającej dokonanie wyboru oferty najkorzystniejszej ze względu na fakt, iż dwóch lub więcej Wykonawców złoży oferty przedstawiające taki sam bilans kryteriów, Zamawiający wybierze spośród tych ofert, jako najkorzystniejszą, ofertę z najniższą ceną.
- Termin związania ofertą
Zamawiający wymaga, aby termin związania ofertą wynosił 30 dni od dnia, w którym upłynął termin składania ofert.
- Informacja o dokumentach składających się na ofertę:
W odpowiedzi na niniejsze zaproszenie wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia następujących dokumentów:
1. Formularza ofertowego (załącznik nr 1)
2. Oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia (załącznik nr 3)
3. Oświadczenia o spełnieniu warunku udziału w postępowaniu (załącznik nr 4)
- Miejsce, termin składania i sposób oceny ofert:
Oferty można składać w formie pisemnej w zapieczętowanych kopertach w siedzibie Szkoły Podstawowej nr 1 im. Tadeusza Kościuszki w Proszowicach, ul. T. Kościuszki 15, 32-100 Proszowice, przesyłać listownie/za pośrednictwem kuriera do dnia 18.07.2023r. do godz. 10.00. Dopuszcza się składania w formie elektronicznej na adres e-mail Zamawiającego - sp1@proszowice.pl.
Uwaga! W przypadku, gdy przesyłka z ofertą wpłynie poza miejsce składania ofert Zamawiający nie bierze odpowiedzialności za nie zarejestrowanie przesyłki w wymaganym terminie, co będzie skutkowało nieprzyjęciem oferty.
2. Ofertę w wersji papierowej złożyć w zamkniętej kopercie z dopiskiem „OFERTA DO POSTĘPOWANIA NA CATERING NA ROK SZKOLNY 2023/2024”.
3. Folder z ofertą elektroniczną należy opatrzyć nazwą jak w punkcie 2.
4. W przypadku ofert składanych w wersji elektronicznej:
a) Zamawiający akceptuje wyłącznie pliki z rozszerzeniem .pdf, .doc, .docx, odt.
b) Zaleca się, aby każdy załącznik wielostronicowy był zapisany w jednym pliku,
c) Zaleca się, aby każdy załączony plik miał nadaną inną nazwę własną.
5. W przypadku problemów technicznych związanych z otwarciem lub wydrukiem e-maila, spowodowanych niezastosowaniem się do zaleceń z punktów b), c) konsekwencje powyższego obciążają Wykonawcę, który oświadcza, iż nie będzie z tego tytułu wysuwał roszczeń względem Zamawiającego. Niemożność otwarcia któregokolwiek z załączonych dokumentów spowoduje odrzucenie oferty.
6. Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
7. Zamawiający informuje, że dopuszcza możliwość wydłużenia terminu związania ofertą po uprzednim wyrażeniu zgody Wykonawcy.
8. Przed upływem terminu składania ofert, Wykonawca może wprowadzić zmiany do złożonej oferty lub ją wycofać. Zmiany w ofercie lub jej wycofanie winny być doręczone Zamawiającemu na piśmie pod rygorem nieważności przed upływem terminu składania ofert. Zmiana lub wycofanie oferty winna zawierać dodatkowe oznaczenie wyrazem: „ZMIANA OFERTY” lub ”WYCOFANIE OFERTY”.
9. Ofertę składa się, pod rygorem odrzucenia, w formie pisemnej lub skanu podpisanej oferty. Treść oferty musi odpowiadać treści zaproszenia.
10. Oferta wraz z załącznikami musi być podpisana przez osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawcy zgodnie z reprezentacją wynikającą z właściwego rejestru (ewidencji) lub na podstawie udzielonego pełnomocnictwa.
11. Oferta powinna zawierać, jeżeli zostało udzielone – pełnomocnictwo do działania w imieniu Wykonawcy.
12. Oferty, które wpłyną po upływie wyznaczonego terminu pozostaną bez rozpoznania i nie zostaną oferentom zwrócone.
13. Oferty rekomenduje się wypełniać pismem drukowanym lub komputerowo.
14. Oferta Wykonawcy wykluczonego z postępowania, niezgodna z zapisami treści zapytania ofertowego (m.in. nie zawierająca wymaganych załączników, złożona po terminie, złożona na niewłaściwych drukach) podlegać będzie odrzuceniu.
15. Proponuje się, aby wszystkie zapisane strony oferty składanej w formie papierowej wraz z załącznikami były kolejno ponumerowane i złączone w sposób trwały zabezpieczone przed samoistnym zdekompletowaniem oraz na każdej stronie podpisane przez osobę (osoby) uprawnioną do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy, przy czym co najmniej na pierwszej i ostatniej stronie oferty podpis (podpisy) był opatrzony pieczęcią (firmową i imienną) Wykonawcy. Pozostałe strony mogą być parafowane.
16. Wszelkie poprawki lub zmiany w tekście oferty Wykonawcy muszą być własnoręczne parafowane przez osobę (osoby) podpisującą ofertę i opatrzone datami ich dokonania.
17. Wszystkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty ponosi Wykonawca.
18. Zamawiający informuje, iż nie dopuszcza składania ofert częściowych w ramach niniejszego postępowania.
19. Zamawiający informuje, iż nie dopuszcza składania ofert równoważnych w ramach niniejszego postępowania.
20. Zamawiający informuje, iż nie dopuszcza składania ofert wariantowych w ramach niniejszego postępowania.
21. Zamawiający informuje, iż nie przewiduje udzielania zamówień uzupełniających.
22. Wszelkie pytania dotyczące zapisów niniejszego Zaproszenia do składania ofert proponuje się kierować na adres:sp1@proszowice.pl. Proponuje się, aby Wykonawcy na wniosku kierowanym do Zamawiającego zawierającym prośbę o wyjaśnienia umieścili adres e – mail, na który Zamawiający może kierować odpowiedzi. Wykonawca kieruje zapytania w terminie do 2 dni od daty otrzymania zaproszenia, Zamawiający udziela odpowiedzi w terminie 2 dni, nie później niż na dzień przed terminem składania ofert. Odpowiedzi udziela się zgodnie ze sposobem upublicznienia zaproszenia. Zamawiający po zapoznaniu się z zapytaniami Wykonawców może podjąć decyzje o udzieleniu odpowiedzi na zapytania wpływające po wyznaczonym terminie i jeśli uzna pytania za istotne pod względem przedmiotu zamówienia, może dokonać zmiany treści zaproszenia i/lub terminu składania ofert, informując o tym wykonawców w sposób tożsamy z tym,w jaki upubliczniono zaproszenie.
23. Zamawiający dopuszcza możliwość wezwania wykonawca w wyznaczonym terminie do udzielenia wyjaśnień treści złożonej oferty.
24. Jeśli nie prowadzi to do istotnej zmiany treści złożonej oferty, w toku badania złożonych ofert Zamawiający dopuszcza możliwość wezwania wykonawcy do jednokrotnego uzupełnienia złożonej oferty o dane/ dokumenty niezbędne do jej oceny.
25. Zamawiający w trakcie weryfikacji ofert może:
a) poprawić oczywiste omyłki pisarskie
b) poprawić oczywiste omyłki rachunkowe z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek
c) poprawić inne omyłki polegające na niespójności oferty, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty, niezwłocznie zawiadamiając o tym Wykonawcę, którego oferta została poprawiona.
26. Zamawiający zastrzega sobie prawo do przystąpienia do negocjacji z wybranym wykonawcą lub wykonawcami. Negocjacje mogą dotyczyć ceny lub cen brutto przedstawionych w ofercie.
27. Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania bez podania przyczyny.
- Najważniejsze postanowienia umowne:
Wzór umowy stanowi załącznik nr 5 do niniejszego Zaproszenia
Załączniki:
1. Formularz oferty
2. Opis przedmiotu zamówienia
3. Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
4. Oświadczenie o spełnieniu warunku udziału w postępowaniu
5. Wzór umowy